Produkty

Blog
9.11.2017

Petr a první návštěva Roudnice

Ahoj všem. Začátkem listopadu jsem v práci dostal delší volno. No nemusel jsem se dlouho rozmýšlet jak ho strávím. Domluvil jsem se s kolegou a začalo rychlé plánování. Vzhledem k tomu, že v tomto měsíci už jsou svazové vody díky denní době lovu pro mě nepříliš přitažlivé pro delší vycházky, rozhodl jsem se, že si konec sezóny zpříjemníme a využijeme komfortu, který nabízí soukromá voda. Volba padla na pískovnu Roudnice nedaleko Hradce Králové.

Svým zázemím pro lov a vše co člověk ke komfortu při rybaření potřebuje nás pískovna nadchla hned po příjezdu. Pro lov jsem vybral na doporučení správce Ondry lovné místo č. 5,5. Dostal jsem nezbytné info kde co a jak. Takže jsem si jen letmo proházel vodu před sebou a odměřil si vzdálenosti na krmícím i obou chytacích prutech. Jedním jsem chytal na lavici ve vzdálenosti 105m. A druhým prutem 40m od břehu, kde jsem našel přechod z tvrdého dna na měkké v asi 6 m hloubce.

V klídku jsem si namíchal krmení do spomba, které se vzhledem k už studené vodě skládalo především z vařené směsi drobných partiklů (řepka, konopí, ječmen) - cca 15kg pořádně prolité melasou.

Do toho jsem přidal ještě 1,5kg pelet, 1,5kg boilie, obojí v příchuti monster crab. Boilie jsem část rozpůlil a část nechal vcelku a na závěr jsem do směsi přidal ještě 2kg methodmixu chilli.

To celé jsem potom rozmíchal a vznikla tím lákavá směs, která provoněla celý sloupec a zároveň na dně po té ryby našli i něco k sezobnutí.

krmení

Ještě první den mi ze vzdálené lavice přišel pěkný 11kg šupík na samotný pop-up ananas na návazci chod-rig. To mě povzbudilo a čekal jsem bezesnou noc, ale ryby měly jiný názor a i když se ukazovali do 50 m od břehu každou chvíli, tak na bližší prut záběr nepřišel. Postupně jsem zjemňoval návazce i nástrahy. Druhý den v pondělí odpoledne přichází druhý záběr. Na konci je cítit těžká ryba, ale zdolávačka probíhá bez komplikací a za malou chvíli je na břehu parádní lysec o váze 21kg, který sebral panáčka klobásy 15mm s ořezanou plovkou olihně. Po focení a vážení odplouvá kapr zpět do svého živlu.

Následuje dokrmení místa a přemístění obou prutů do bližších a zároveň i hlubších partií před námi. Bohužel opět nastává dlouhý klid, který narušuje pouze kolegův cca metrový jeseter. Na rybách už je znát zpomalující se metabolismus vlivem studené vody, ale při zjemnění se dá pořád nějakou tu rybu přemluvit. Další záběr přichází až v úterý večer a opět boduje klobása s olihní. Na břehu je další lysec 12kg. Je před námi poslední noc, a až na pár přejezdů, které nás zvedly ze spacáku a vytáhli ven z vyhřáté chaty se nic nestalo. Až ráno kolem půl 8mé přichází záběr, ale kapr mi bohužel padá kousek od břehu. To byla zároveň poslední akce této výpravy a vzhledem k povinnostem jsme museli začít balit a pomalu se chystat na odjezd domů.

Závěrem bych chtěl poděkovat porybnému Michalovi za super přístup a hlavně Ondrovi za rady a podporu.